Tuesday, March 18, 2014

Ne verujem u kliktivizam već u aktivizam!

Maša Mišić (NVO “Srbija u pokretu”): Ne verujem u kliktivizam već u aktivizam!
Što se tiče stanja PR struke u neprofitnom sektoru smatram da treba raditi na rebrendiranju neprofitnog sektora, u cilju većeg poverenja građana u naše aktivnosti i njihovo direktno uključivanje. Nije dovoljno prenositi akcije koje su veoma slične, liče jedna na drugu, a često se svode na jedan mali štand u gradu za promovisanje nove kampanje, konferencije za medije na kraju gde predstavljamo rezultate. To se ne vidi ili se vidi jako malo. Drugo, građani jos uvek NVO sektor u Srbiji vide kao zatvorene organizacije, koje uzimaju novac od donatora, rade najviše u sopstvenom interesu. To moramo da menjamo. Prvi korak je transparentnost do najsitnijih detalja na web sajtu i promocija tog opredeljenja, pa zatim podrška i direktno uključivanje građana. Srbija u pokretu to tako radi.

Poboljšanja u PR sektoru postoje kad je u pitanju online komunikacija. Ipak, treba dopreti i do ljudi koji nisu na Internetu, koji žive širom Srbije i muče ih isti problemi. To se najbolje ostvaruje direktnim kontaktom, ali i uključivanjem lokalnih medija, ispitivanjem kanala komunikacije u tim sredinama. Takođe, smatram da u klasičnim medijima koji su opterećeni dnevnom politikom, ipak ima prostora za pozitivne vesti – samo je pitanje kako ćete ih predstaviti.
Što se tiče komunikacijskih trendova u ovoj godini mislim da treba eksperimentisati – pustiti mašti na volju jer nam neprofitni sektor omogućava da budemo inovativni i kreativni, a mi to ne koristimo. Ustaljeni šablon, klasičan PR nije opcija. Društvene mreže su nas naterale da budemo inventivniji, brže mislimo i reagujemo. Ipak, ne verujem u kliktivizam već u aktivizam – mreže su alat ali ne i cilj. Ako je pet hiljada ljudi lajkovalo vašu stranicu, a na događaju vam se pojavilo svega 10 ljudi vaša kampanja nije uspešna. Pravi izazov i zadatak za nas koji se bavimo komunikacijama u neprofitnom sektoru je da kliktiviste odmaknemo od računara i dovedemo na ulicu, uključimo u kampanje. Osim toga da zaista menjamo stvari i da te rezultate na zanimljiv način jednostavnim jezikom predstavimo. Mislim da je to formula uspeha.

Srbija u pokretu je razvila svoj specifičan način PR-a u neprofitnom sektoru, u skladu sa organizovanjem zajednice kojom se bavimo. Taj pristup obuhvata kombinaciju oflajna i onlajna. Jako puno pratimo organizacije koje mobilišu veliki broj ljudi širom sveta oko nekog problema, primenjujemo i njihove metode, naročito kada su ulične akcije u pitanju i tako se unapređujemo. Postali smo prepoznatljivi po kreativnim rešenjima, tizerima, velikim transparentima, ali i po vidljivosti akcija na Internetu i klasičnim medijima… Profesionalci u odnosima s javnošću često zaboravljaju da jako ozbiljna tema može da se predstavi na interesantan način, tako da se poruka prenese ciljnoj grupi, ali i širem auditorijumu. Kanal koji najviše koristimo su društvene mreže – Facebook i Twiter, imamo online tim i obuke koje se samo bave digitalom – na jedan nacin komuniciramo na Fejsbuku, na drugi na Tviteru i ciljne grupe su različite. To je ogroman besplatan resurs koji koristimo, uz Jutjub, sajt, blogove, ali ne zanemarujemo ni klasične medije.
- See more at: http://pr.org.rs/kakvi-komunikacijski-trendovi-u-neprofitnom-sektoru-nas-ocekuju-u-2014-godini/#sthash.Sfz1yRzB.7fWneFKJ.dpuf