Sitno se broji do najveće ragionalne konferencije o društvenim mrežama - Novi Vindolski Here we come! Tvitomanija http://tvitomanija.me/ počinje!
Kakva su očekivanja?
Da upoznam nove ljude, saznam kako razmišljaju, naučim nove stvari, da se dobro provedem, "ekskurzijam". Od svega mi je najvažnije da na pravi način prenesemo ono što mi radimo, dobijemo pravi feedback i ideje kako da se unapredimo.
Nikola Ilić i ja predstavljamo model "organizovanja zajednice" i kampanju "Kakav je doktor" koja svoj uspeh duguje upravo ovom modelu, kroz koji smo uključili ljude iz 7 gradova u Srbiji, ali i društvenim mrežama preko kojih smo ih mobilisali i od kliktivista napravili aktiviste.
Dok sam boravila u Brazilu krajem prošle godine na međunarodnoj antikorupcijkoj konferenciji IACC na kojoj sam predstavljala Srbiju u pokretu bila sam uzbuđena na jedan drugi način - imala sam priliku da ljudima iz celog sveta predstavim jednu malu organizaciju, iz jedne male zemlje u kojoj sprovodimo promene u koje verujemo.
Šta se promenilo?
U to vreme nismo imali jasnu strukturu, ni jasan način kako share-ujemo naš model "organizovanja zajednice" sa drugima, nismo imali Fabriku promena, nismo imali iskustvo kampanje koja je napravila boom, nismo imali jasnu viziju gde smo krenuli i kako to da ostvarimo. Sada sve to imamo.
U kampanji Kakav je doktor suočili smo se sa pravim izazovom - sajt koji smo pokrenuli za ocenjivanje lekara u Srbiji, nakon samo 10 dana rada bio je zabranjen. Tada je testiranje zajednice, njenog uticaja na institucije stupilo na snagu. Zajednica se aktivirala i pokazala da je organizovano sposobna da se bori za svoja prava.
Na osnovu prethodnog iskustva, želimo da uključimo ljude da aktivno primenjuju model "organizovanja zajednice". To je model koji mi u "Srbiji u pokretu" živimo protekle četiri godine, sprovodeći ga kroz razne kampanje: korupcije u zdravstvu (Ne primam mito, radim za platu, Kakav je doktor), ekologije (Zeleni April), pristupačnosti (Podignimo rampu), zdravog života (Možeš). Aktivisti, pokretači koji su učestvovali u ovim kampanjama imali su priliku da nauče o modelu i da ga primenjuju, a šta je sa drugima?
Zajednica vs.pojedinac
Kroz slogan "Mi pravimo pokretače, a ne pokrete" pokušali smo da objasnimo da nam nije važno da li se ljudi zadržavaju u organizaciji, poput kakve političke stranke, postaju naši članovi, slepo prateći i izvršavajući postavljene ciljeve. Nasuprot tome, cilj nije pokret, cilj su ljudi kao pojedinci da steknu znanja kako da organizuju druge da reše probleme u svom okruženju. Da li će to raditi kroz Srbiju u pokretu, neku drugu organizaciju, ili samostalno uopšte nije važno.
Važno je da organizuju zajednicu!
Važno je da organizuju zajednicu!
Usamljena inicijativa jednog čoveka koji je sam, nema ekipu, nije uspeo da mobiliše druge ljude da zajedno nešto naprave ostaje samo kao bljesak na nebu dobrih ideja, ali usamljenih jahača.
Ako sami uzmete merdevine i krenete da lepite brojeve za noćne buseve na stanicama:
- Trebaće vam mnogo više vremena nego sa ekipom ljudi
- Nemate to zadovoljstvo da druge učite kako da prave promene
- U javnosti ostavljate sliku nedostižnog supermena kome se ljudi dive, ali se retko ko identifikuje sa njim
Ovo što mi radimo je skroz suprotno. Liderstvo i organizovanje zajednice - model preuzet od prof Maršala Ganca sa Harvarda podrazumeva da će kampanja, inicijativa, akcija biti uspešna ako mobiliše druge ljude i aktivno ih uključuje.
Nastavljamo priču na Tvitomaniji!
No comments:
Post a Comment